굼
Brand Identity Design
Mar - Apr 2024
Brand Directing
Inho Noh
Design
Yeoreum Lee
Photography
Yoonmin Nam
굼은 아람어로 '일어나라'라는 뜻으로, 마가복음 5장 41절에서 예수님의 말씀으로 죽은 자가 살아나듯 '우리의 삶이 말씀으로 회복되길 바란다.'라는 의미를 담고 있습니다. 성경 말씀을 담은 머그컵을 필두로 약 15년 이상 꾸준히 운영되어 왔으며, 24년 현재는 2대인 김관용 대표가 브랜드를 운영하고 있습니다.
"Koum" means "rise" in Aramaic, and in Mark 5:41, it is the word that Jesus used to raise the dead. It carries the meaning, "We hope that our lives will be restored through the Word." The brand, which started with a mug featuring a Bible verse, has been consistently operating for over 15 years. As of 2024, the brand is now run by its second-generation owner, Kwan-Yong Kim.